Reafynd och hallonsnår, idag är det 20 år

Har kommit hem från lilla staden för en stund sedan. Det har ju varit presentshopping! Några saker inhandlades också till mig själv, det var ju faktiskt halva priset på reapriset och då mååååste man passa på ;)



En härligt orange och mjuk topp, en underbar scarf till mig som inte har så många (host, host) samt ett hårspänne nu när håret vuxit sig långt. Allt detta för bara 60 kronor! Billigare än en fika, sa expediten, till o med maken blir glad...

Har plockat ca två liter hallon från snåren vid åkern, men nu är det nog slut på dem. Hittade en liten buske i skogen, med lysande röda bär som jag kastade mig över och mumsade. Glupsk som jag är såg jag inte en liten insekt som följde med in i munnen - och stack mig i läppen! Spottade ut den snabbt, men halva underläppen svullnade upp och det kändes som att ha varit hos tandläkaren, bedövat liksom. Nu är det bara det lilla sticket kvar, men det var obehagligt.

Fick ett roligt sms av yngsta dottern idag: "Tack för att ni förstört för oss under helgen (hjälp, tänkte jag, vad har vi gjort?) Lilla S vrålskriker efter mommo och motta när hon vaknar och man får inte ta upp henne!"
Tur att det inte var värre, det lilla gullbarnet längtar förstås tillbaka!

Idag blir det sen middag. Maken står just och grillar oxfilé som han överraskat med att handla när jag var borta. På bordet stog också en bukett röda rosor.... Vi firar nämligen vår bröllopsdag, 20 år idag. Så nu ska jag gå och göra honom sällskap :)

Ha en trevlig kväll vänner!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0