Minisemester

Nu är vi hemma igen efter en liten utflykt med husvagnen. Den här gången åkte vi till Rullsand, en lagom bit att åka för några dagar. Vi hade tur med vädret, det utlovade regnet höll sig nästan borta.
Första dagen tog vi ett dopp i havet, varmt och skönt och lent. På kvällen tog vi en solnedgångspromenad längs stranden:






Rullsand ligger precis vid Dalälvens mynning och i en vik, så det är riktigt varmt i vattnet. Evighetslånga sandstränder med stora stenar liggande både på stranden och i vattnet, så det gäller att se upp (eller ner!).

Vi har ätit gott, spelat kort och yatzy, badat hunden, promenerat, läst böcker och löst korsord. Kopplat av helt enkelt.

Sista dagen vaknade jag till solsken och efter hundens morgonpromenad gick jag ner till stranden för ett morgondopp, jätteskönt! Jag är en badkruka och det är inte ofta jag bara går rätt ner i vattnet, men här kunde jag det.
Det blåste rejält hela dagen och på havet gick det jättevågor. Vi badade länge i dem och lät vågorna föra oss in till stranden. Vilken kraft det är i vatten! Längs strandkanten var vattnet alldeles vitt och bubblande och det dånade när vågorna möttes på in och utväg. Det var massor av vindsurfare ute och även kitesurfare, det såg härligt ut med den farten de fick i vinden.

Igår kväll kom vi hem igen till väntande katter som blev glada. En myskväll på verandan med tända ljus och yatzy, även paketinslagning hanns med. Idag ska vi nämligen fira näst äldsta dotter E som fyllt 22 i veckan - GRATTIS sötnos - men varit i Göteborg dit hon är på väg att flytta med kärleken.

Ni får se en solnedgång till:


Vackert!

Nu blir det prommis i skogen, sen åker vi till lilla staden och äter tårta!

Kramar
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0