I mitt rosenparadis

När jag öppnar dörren till min veranda möts jag varje dag av de mest fantastiska dofter. Just nu blommar rosorna som bäst och skickar sina underbara vibbar långt bort.

Min älsklingsros New Dawn. Luktar rent och tvåligt liksom, ljuvt och gott

Färgen är också helt underbar, så skir

Framför står en ros som jag inte vet namnet på, men vacker ändå

Och den gamla kära Louise Odier, parfymerad och oerhört vacker.


Idag har varit en varm dag. Att vara på verandan har det inte varit att tänka på, med plasttak och helt vindstilla. Då brukar vi sitta på framsidan istället, där det är skugga, men där har det blåst ordentligt. Mycket konstigt hur vädret kan växla så bara man går genom huset;)

Tog vara på lite rabarber och gjorde en enkel kaka:

Mycket socker som får smälta med de vackra röda bitarna

sen på med sockerkakssmet och så blir det så här gott!

Jag har provsmakat, men sen har jag gömt kakan för mig själv dålig karaktär som jag har!

Har lyssnat färdigt på min spännande bok och behöver omgående en ny. Jag är beroende av böcker när jag promenerar, oj så många jag har lyssnat till.
Jag läser mycket också. Blev färdig igår med en bok som beskrev livet för de vanliga människorna tiden efter första världskriget och fram till strax efter det andra. Jättebra bok, Cynthia och Amy heter den.

Tjillevippen på er, nu blir det middag här!

Kram Annica

Kommentarer
Postat av: thess, mamma till savannah

Gott det ser ut!!

2011-07-02 @ 19:45:58
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0