I födelsedräkten

Mormors lilla gullunge har varit här och det var jättevarmt. Kläder är ju bara ett onödigt sätt att hindra kroppen från bad o lek för små barn, så lilltösen har mest varit klädd i födelsedräkten:


Fast emellanåt när man följer med ut på åkern för att rasta hunden kan kläder vara bra. Gärna också med en liten klurig väska att fundera över:



Gick vovven in där? I det höga gräset? Törs man följa efter?

Jag hade turen att få vara med sötnosen en hel dag och leva livet i hennes takt. Vi har plockat smultron, gått på promenad med varsin vagn, plaskat i poolen, ritat, läst bok, försökt vila en yttepyttestund, tittat när Mira badat i ån, sprungit uppför trappan och gått ner igen ett antal gånger, lekt evighetsleken S-går-runt-huset-och-knackar-på-dörren-vem-där? ungefär tusen gånger...
Vi har också lekt den där leken där man säger att det kommer en mus och bygger ett hus osv. Den var tydligen jätterolig, för igår när stumpan var hemma hos sig igen och skulle sova var det den hon låg och mumlade för sig själv;)

Idag var det lugnet efter stormen. Bara jag och en bok hela förmiddagen, perfekt väder för det när regnet vräkte ner. Tyvärr kom det ingen åska, luften är fortfarande alldeles tung och det är klibbigt ute.

Maken är på ingång snart efter sin arbetsdag och veckohandling i Norrtan. Hoppas han har bra matidéer med sig, för jag är helt nollställd just nu och middagstiden närmar sig.

Hoppas ni alla får en jättemysig fredagskväll, det tänker jag ha!
Kram
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0