Glädjens dag

Ja, idag finns det sannerligen mycket att glädjas åt. Först och främst - bilen klarade sig igenom besiktningen! Nu är det bara att sätta i de nyfyndade hundgrindarna (Blocket) och köra! Tjoho!
Ja, och medans maken fixade bilprovningen och sakletande på skroten i värmen, så strosade jag på stan. Bra fördelning av uppgifter, eller hur? Jag var på jakt efter födelsedagspresenter, och jakten var lyckad. Nu du äldsta vackra dotter J, nu är det bara att vänta på 24-årsdagen!

Mer att glädjas åt - mina frösådda minipenséer har äntligen börjat slå ut. De flesta är planterade i gamla kattmatsburkar - återvinning är min grej!

Snyggt! Makens nya hylla på planket är full av ljuslyktor o blommor!

Dagen idag var riktigt varm, sisådär 27-28 grader i skuggan. Då passade det bra med vattenmelon och en ny tidning att bläddra i:


Dagens promenad slutade vid ån så Mira fick plaska hur mycket hon ville. Skönt att svalka sig en sån här dag och glädje för henne!

Mer att glädjas åt - maken jobbar sitt sista pass innan vår gemensamma semester! Han kommer hem sent ikväll och då ska vi sitta på vår mysiga veranda med tända ljus, dricka lite vin och spela yatzy. Det är sommar för oss!
Under helgen ska vi städa och handla så sonen klarar sig ensam hemma med djuren, för på måndag morgon sticker vi iväg. Tyskland, vi kommer snart!

Nu ska jag glädja mig med en lite svalare kvällspromenad och den nya boken i lurarna. Nu blev det Mari Jungstedts senaste, Gotland igen alltså.

Ha en superhärlig fredagskväll alla söta!
Kram Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0