Firma Bluff & Båg

Igår kväll var vi över till grannen på en kopp kaffe och en "företagspresentation". Allt var mycket hemligt innan, vi visste inte mer än så och var nyfikna när vi kom. Fler grannar var också där, trevligt att träffas så där. Visst.
Ett för mig okänt par började prata och rita på en uppställd whiteboard, jag förstod ingenting först. Men när frågor klargjorde saken så visste jag vad det handlade om - pyramidgrejen som man INTE ska gå på.
Det hela gick tydligen ut på att få sina nära o kära att bara handla av varor som företaget tillhandahåller. Det fanns skönhetprodukter, bilvård, matvaror som pasta och olivolja, rengöringsmedel för hela hushållet. Varje gång någon köper så tjänar jag pengar, wow om det funkade i verkligheten!
Man ska bygga upp sin egen lilla kedja av köpare och så småningom blir man miljonär!! Yes, skulle inte tro det.
Maken och jag gick inte på detta och väl hemma igen googlade vi företaget Amway. Gissa vad som skrivs? Ren bluff alltihop!
Jag tycker synd om folk som tror att det här är vägen till pengar och lycka. Enligt de amerikanska ägarna är pengar=lycka och rikedom, allt annat är inget värt och man är själv sin rikedoms smed. Låter lite sektlikt för mig. Speciellt eftersom de brukar ha stora sammankomster där ledarna hyllas som stora gudomligheter...
Nej, Bluff & Båg, ni får lura nån annan.

Förresten så är jag ingen superkonsument. Jag gillar loppisar och Blocket, jag hyllar absolut inte konsumtionens gudar.

Nu går jag ut till min gräsmatta o läser istället.

Ha en trevlig dag kära vänner!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0