Oj, vad dagarna springer förbi!

Det är ju iof ganska bra att man har ett jobb där tiden går fort, då har man väl roligt. Eller intensivt kanske. Att tillbringa dagarna tillsammans med ett stort gäng tio-elvaåringar är ju att leva livet i 180. Det händer nåt hela tiden, gulligt och roligt eller tråkigt och allvarsamt. Idag har till exempel en av de mest aktiva pojkarna slutat tidigare för att åka på en tvåveckors semester med familjen, det var stora löften om kort hem och en varm kram till hejdå. Roligt att känna att man betyder nåt trots alla samtal om hur man är mot varandra...
Kvällarna har spenderats med genomläsning av uppsatser som femmorna gjorde före jul och jag skulle läst innan lovet men glömde på jobbet och sen blev sjuk.... Ja, nu är det gjort iaf. Skriftlig respons till alla och muntlig idag vid utdelningen, skönt att det äntligen är avklarat.

Ja, det var lite om jobbet det. Så här i början på terminen är det lite kämpigt att hålla sig vaken om kvällarna, det är livade och ibland högljudda dagar så man är rätt trött i huvudet. Igår tog jag mig till biblan och lånade ett gäng tidningar, det är väl det man orkar läsa nu förutom jobbsaker. Jag tycker det är jättebra att man kan låna massor av olika tidskrifter där, relativt nya nummer i fint skick. Nu har jag flera Hus&Hem, Allt om Trädgård, Sömnadsmagasinet och Härliga hund hemma att ligga och bläddra i innan John Blund kommer. Ikväll blir det nog en tidig sån kväll har jag på känn;)

Ett av mina nyårslöften var att se mindre på tv och ägna mig mer åt mina hobbies, fast det har väl inte riktigt börjat ännu... hittade dock ett påbörjat pyssel som jag glömt bort (har det hänt förut?) i en låda och det började klia lite i fingrarna, så vilken kväll som helst byter jag tv:n mot andra saker!

Nu ska jag umgås lite med maken över en kopp te och sen isäng!

Puss o kram därute!
Annica

Kommentarer
Postat av: thess, 18 år och mamma

Haha mamma du är så pysslig och det är så MYSIGT!

2011-01-12 @ 22:29:55
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/
Postat av: Anna

ÅÅÅÅH va skönt då är det inte bara jag som inget får gjort på kvällarna =)



Tack för att du tog dej tid att skriva en rad

ha det bästigast



Anna på Handplockat

2011-01-13 @ 08:09:43
URL: http://mittval.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0