Nu blev det andra bullar!

Vi köpte ny spis förra helgen. Ja, eller ny ska man kanske inte kalla den - men ny för oss. En bättre begagnad då. Några år på nacken men knappt använd. Den här har keramikhäll och varmluftsugn, vår förra hade tjugo år på nacken så visst är det skillnad.
Idag har det bakats bullar bara för att testa varmluften och det gick ju jättebra! Två plåtar i på samma gång, det var snabbgräddat det. Upptäckte att vi inte hade så många bullformar - det söta lilla barnbarnet älskar att rota i mormors kökslådor och lägga bullformar överallt i huset till katterna att leka med.... Jaja, det gick bra att lägga dem på bakplåtspapper också. Och goda blev de!!

Nu ska jag ju inte äta så många av dem själv, jag har ju min GI att tänka på. Det är ju jättegod mat att äta, men det gäller att tänka bort kolhydraterna - och det är ju de som är goda! Nej nej, slut med sånt.
Dagens måltider har varit: äggröra, juice, te och en skiva bröd med kalkon på. Fruktsallad med yoghurt och kokos till lunch. En bulle (går ju inte att motstå nygräddade bullar hur mycket kolhydrater de än har!), middag blev indisk kycklinggryta ur Klaras goda GI-dagar. Ja, sen kaffe och en bulle till. Fy.

Men... idag har jag kommit igång med träningen i liten skala. Jag har varit förkyld sen i julas, riktigt mycket och länge. Nu börjar jag känna mig lite bättre, men inte tillräckligt för att gå till gymmet ännu. Kanske till veckan, ett lugnt pass. Idag blev det en liten stund - kanske tio minuter - på orbitrecken och sedan sit-ups på bollen, som för övrigt måste pumpas kände jag. Det var en mjukstart, men det kändes bra att vara igång.

Har tagit några halkiga korta promenader också. Det är rena skridskobanan ute så man spänner sig när man går och det känns inte bra.
Maken har äntligen fått upp vår fina spegel i vardagsrummet och tavlan på söta barnbarnet sitter också uppe nu. Det blev jättebra och nu ska vi bara hitta fåtöljen vi letar efter så är det hörnet komplett.

Kolla här så bra det är med varmluftsugn:

Oj oj så gott!

Nu är det dags att lämna över datorn till maken och för mig att fundera över morgondagens arbete.

Tjingeling!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0