Långsam lördag

Idag märktes det minsann att man hade lite sömn att ta igen från veckan. Vaknade vid niotiden och matade katter som tjatade, drack lite juice och funderade på om det var morgon ännu. Beslutade mig för att det inte var det och gick upp till sängen igen. Slocknade som en stock och nästa gång jag vaknade var klockan tjugo över elva! Det är verkligen inte likt mig att sova så länge. Låg kvar i sängen och småpratade med maken innan vi pallrade oss upp för frukost - eller snarare brunch.
Sen har dagen gått i långsam takt. Har tvättat lite, plockat med det ena o det tredje utan att göra nåt speciellt. Hunden o jag tog en promenad under eftermiddan innan ljuset försvann, men det var inget skönt ute så vi gick inte så långt.

Idag hade vi bestämt oss för ungsrostade grönsaker med stekt fläskytterfilé till middag, det är riktigt mumsigt det. En krämig kall sås till med smak av vitlök och lime var pricken över i kan man säga.

Dagens goda middag, serverad med ett glas rött!

Nu ska vi göra oss redo att se Avatar. Maken o sonen har sett den på bio, nu ska även jag få se de blå figurerna!

Må så gott, kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0