back in business!!

Sitter här med grym (nä, men lite iaf) träningsvärk efter gårdagens omstart på gymmet. Har ju varit hemma sjuk i en evighet och före det var det jul och alla förberedelser. Såg på mitt gymkort att jag var där 14/12, så det blev uppehåll en månad ungefär.
Nu kändes det skönt att vara igång igen, tog det lite lugnt med uppvärmning och la inte på så mycket vikter. Jag trodde jag skulle ha tappat mer i muskelstyrka, men det kändes bra. Hoppade helt över hatövningen utfall med fot på bänk, den är så j**la jobbig!
Började med cykling som vanligt. Brukar köra 10 minuter i snabb takt och tävla med mig själv hur långt jag "hinner" på den tiden, igår valde jag istället 3 km som trampades ganska långsamt. Fortsatte med hatövning två, rygglyft. Jag måste ha skitklena ryggmuskler, för det är så himla jobbigt att lyfta upp sin egen överkropp många gånger. Ser ju andra göra samma övning med olika vikter, det kommer ju aldrig att fungera för mig.
Sen gick jag vidare till de roliga sakerna: bröstmuskler i kryssdrag, ryggdrag med stång, ryggdrag i v, bröstpress med hantlar, magövningar och avslutade med sit-ups på bollen. Lite stretch på det och sen in i duschen.
Traskade sedan raskt iväg till konsum för att hinna köpa mjölk innan jag måste rusa till bussen, bad en tyst bön att det inte skulle vara lång kö eller långsamma människor i kassan. När man bor på landet går inte bussarna så ofta, så hade jag missat bussen hade det blivit en halvtimme i väntsalen, inte så kul.

Idag har varit en bra dag - som vanligt måste jag säga. Bra jobbdag med trevliga kollegor, trevliga skolbarn, god lunch och mycket uträttat under eftermiddagens planeringstimmar. Kom hem till ett kök fyllt av härlig doft eftersom maken redan börjat med middagen, härligt. Till vår måltid serverades linsgryta med citron o kanel, ris och vitlöksbröd - namnam.

Under kvällspromenaden lyssnade jag vidare på den spännande ljudboken Bad boy av Peter Robinson. Det är tredje boken av honom som jag lyssnar till/läser och alla är lika välskrivna. Så klart är det deckare, det är engelsk miljö och inget är som man tror...

Nej, nu är det dags att gå och packa gymväskan för imorgon är det träning igen!

Bye bye,
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0