Sportlovsmåndag!

Sportlov, vilket skönt ord för en hårt arbetande lärare! Nejdå, så farligt är det inte. Men visst är det skönt att få vila öronen från gälla barnröster och att inte ha några måsten under några dagar.
Dagen idag inleddes med sovmorgon. Det var längesen och det kändes så skönt att inte ha någon klocka ställd. Efter lååång frukost tillsammans med lediga maken tog han en promenad med vovven och jag satte igång tvättmaskinen som inte har lov;) Efter lite undanplockning här hemma satte jag igång att träna till nya skivan jag fick i present. Den var helt klart mer än godkänd! Styrketräning hemma med den egna kroppen som redskap, ja hantlar också då. Jag valde nivå 1 med den längre tiden och var rejält svettig efteråt, så det tog nog. 
Dusch och lunch innan långpromenad med vovven, härligt! 

Började lyssna till en ny bok under prommisen, Lilla Stjärna, av Johan Ajvide Lindkvist. Jag har hört flera av hans böcker tidigare och vet att de börjar underligt och fortsätter ännu underligare, men bra. Han är ju roslagsbo, det är roligt.

Tror att jag ska sätta mig framför tv:n och plocka fram stickningen, det känns som jag har eoner av tid att använda på roliga saker!

Imorgon blir det Norrtan för shopping och fika med söta E!

Killevippen på er!

Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0