Vad har hänt?

Nu är det verkligen på tiden att uppdatera bloggen lite! Tiden liksom flyter iväg bara, kvällarna går och vips så är det bedtime.

Det är ju absolut inte så att inget hänt under veckan som bloggen vilat. Tvärtom. Jobbet har dragit igång på allvar och som vanligt är det inte åtta timmars arbetsdag som gäller i början.
Redan första veckan åkte hela skolan iväg på läger med övernattning, jättemysigt. Det är en tradition som är så rolig att hålla vid liv. Tänk att vara tio år och få sova i sovsäck med alla kompisar, äta godis och vara uppe sent. När det är släckt läser fröken en rolig bok i skenet av ficklampan. Sen sover alla gott och drömmer förmodligen om badet och kanotpaddlingen och grillningen på kvällen tillsammans med alla föräldrar. Jaa, det är så härligt på lägret! I år hade vi dessutom vädret med oss ordentligt, kanonvarmt.

Som kompensation för övernattningen hade både elever och lärare ledigt hela fredagen. Då passade mormor på att ta med sig morfar till barnbarnets dagis och hämta tidigare. Vi hade en jättemysig eftermiddag och gick bland annat på skördemarknad i parken:


Det fanns lite smått o gott att provsmaka, men det vi köpte var det här:

Vaxbönor och purpurbönor, supergott!


Lilla S plockade lite stenar...


tittade på båtar med motta...


lekte i klätterställningen med mommo...


och åkte i stora kanan.



Sedan sov en nöjd tjej middag i vagnen och morföräldrarna åt en supergod skagenbaguette på café!
 

Det var väl det bästa av allt som hänt. Helgen var lugn och lördagen ställde till med stor sol och bikiniväder, härlig överraskning. Trädgården fick en liten ommöblering och jag har börjat samla fröer till nästa års sådd.
Vi har varit ut på svampletning, men tji fick vi.

Ja, så har min vecka sett ut. Nu ska jag placera mig i soffan istället och repa upp stickningen eftersom jag sett att jag räknat fel på varven, så kul - not. Sen blir det hollywoodfruar så livet får lite blingbling;)

Ha en skön kväll folket!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0