Sommar summarium

Jaha, då var det kväll den här allra sista lediga dagen på sommarlovet. I huset doftar det nybakat, smarriga ciabattabröd har jag bakat. Så här ser de ut innan de ska in i ugnen


Här har det regnat mest hela dagen. Antingen har det öst ner så man inte hör vad man tänker, eller så har det strilat fint - men blött har det varit hela tiden.
Det har med andra ord varit en perfekt dag för att sitta framför tv:n och sticka

Jag har kommit ganska långt på bakstycket till pippitröjan som en liten tvååring ska få nästa månad.

Den här evighetslånga sommaren som plötsligt har varit alldeles för kort, har jag ändå hunnit med en massa saker som jag tänkt mig:

1.  Jag har läst/lyssnat till massor av böcker!
2. Jag har slappat mycket
3. Jag har tillbringat en hel del tid med symaskinen
4. Jag har plockat en massa bär - smultron, hallon, blåbär - och gjort en del gott med dem
5. Jag har sovit tills jag vaknat av mig själv, iaf så här på slutet
6. Jag har husvagnat
7. Jag har tillbringat många kvällar på verandan med många tända ljus
8. Jag har badat i havet
9. Jag har kramat om mina barn o mitt barnbarn
10. Jag har ätit mycket gott (stog det verkligen på bra-listan?)

Såklart är det några saker som jag inte hunnit med. Jag hade till exempel en tanke om att träna mycket, vad hände med det?

Jaja, imorgon börjar en ny termin. Nya tag. Med nyladdade batterier.

Eftersom jag ska ställa klockan och gå upp tiiidigt imorgon säger jag godnatt nu.

Kram
Annica

Kommentarer
Postat av: thess, mamma till savannah

Åh vad fin tröjan ser ut!! Känns nästan som om jag ska få den själv moahahhaa. Är supersugen på att få se henne i den sen!

2011-08-07 @ 21:55:41
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0