Fikautflykt

Idag var det en varm dag igen, vilken tur vi har haft med vädret den här sommaren! Lite mulet var det, men varmt.
Maken och jag bestämde att vi skulle ta en utflykt några mil bort till Växplats Nybyn, en föredetta gård där det odlas ekologiska örter o plantor:

I trädgården står olika sittgrupper utställda, så när man köpt sitt fika sitter man mitt i smeten och fikar, urmysigt!


Här satt vi och fikade i skuggan efter en rundvandring. Kaffet i en termos, bra idé. Udda koppar, lite loppiskänsla.


Jag åt en supergod päronpaj med täcke av pecannötter, mumma.

I butiken såldes olika ekologiska och/eller rättvisemärkta grejor som tvålar, såpa, grönsaker, kläder och sånt. Fikat var så klart ekologiskt och hembakt.

Jättetrevligt ställe, mysig uppvuxen gammal trädgård med massa örter som kan användas till mycket. Dessutom fanns en stor pelargonutställning med fantastiska pellisar, jättekul att se för mig som gillar såna =)

En trevlig dag som avslutades med goood middag, najs.

Ha en mysig kväll nu alla!
Kramar
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0