De bara ploppar upp...

Sista sommarmånadens sista dag. Imorgon är det september och svamparna har förberett sig för höstmånaden:


De här små sötnosarna stötte jag på under kvällsprommisen. Jag gick samma sväng imorse och då var de inte där, så snabbt går det.


Storkusinen gömde sig lite längre in bland snåren och dök upp lite tidigare. Någon har redan hunnit ta en tugga...


Något blekare släktingar hade flyttat in i närheten. Jösses så fort det går, de bara ploppar upp....


By the way liksom, idag har det regnat oplanerat och skurvis. Vägen hem var blöt. Stänkskärmen på min cykel var visst borta. Figure that out..... Kan ju meddela att det regnade inte på hemvägen men hela min baksida såg ut som om det gjort det... Synd på den vita långskjortan.

Imorgon blir det bil till jobbet. Utan stänkskärm - inga risker. Dessutom måste jag lämna igen symaskinen till skolan, nu har ju slöjden dragit igång igen. Inget mer sypyssel förrän jullovet alltså.

Ha det bäst gott folk, nu blir det teatime!

Kram Annica

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0