Date med doktorn

Ont, ont i höger armbåge. Armen är tung som en timmerstock och det är jobbigt att växla bilen eller leka med datormusen. Nu har jag dragit länge på den här värken, dags för farbror doktorn.
Vi har det så fiffigt hos oss att det bara är att gå in till vårdcentralen på kvällen, för de har jour utan tidsbokning. Skönt. Så in och betala, väntade max tio minuter, in till doktorn och förklarade. Han insåg direkt att det är en inflammation i armen som jag har gått med sen jag slog i ordentligt i somras. Skrev ut receptet och sen var det bara lycka till och hej då. Jag hade inte ens varit där i en kvart! Det måste ju vara ett rekord. Maken trodde att jag var hemma så snabbt för att jag inte orkade med att vänta, svamlade nåt om mitt tålamod eller vad det nu var han sa...
Imorgon ska jag hämta ut mina undergörande mediciner och bara vänta på att värken ska försvinna långt, långt härifrån.
Nu känns det ganska ok att ha ont, det blir ju snart bra.
Tjolahopp på er!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0