Blåbärsmums!

Idag har vi gjort lite gottigt här hemma. Väääldigt lättgjord blåbärslikör - blanda bär, sprit och socker i en stor burk och låt stå. Hoppas bara det blir gott :)


Bredvid likörburken står två burkar med blåbärsrabarbermarmelad. Den blev superdupergod!!

Idag har jag också plockat av det allra sista från hallonbuskarna vid åkern och en liten bit bort på en allmänning som är igenvuxen. Nu börjar hallonen torka bort helt, men några guldkorn fann jag. Stötte också på en svartvinbärsbuske som jag rensade helt, tihi.

Imorgon kommer svärföräldrarna hit och ska plocka blåbär. Hemma hos dem finns knappt några och här är skogen översvämmad av dem, så olika det kan vara. Jag var ju ut igår kväll en stund, och det är så torrt i marken att blåbären håller på att torka bort. Vi behöver sannerligen lite regn nu.

By the way, ljuslyktorna i äppelträdet var en hit! De lyste jättefint och gjorde trädgården lite större i mörkret.
Ikväll tänds de igen!

Nu ska vi nog se på Ernst på tv4play. Vi har missat alla program men sett dem i datorn istället. Han är bra den mannen!

Tjingeling på er!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0