Betongfabriken

Spännande, spännande!! Vi har kollat på en del av det vi gjorde med betong igår.


Suuupersnyggt tycker vi att det här rabarberbladet blev! För att vara nybörjare är vi helnöjda med resultatet. Tyvärr har ett blad redan gått sönder, det var lite tunt med betong ovanpå den tjocka bladnerven så det höll inte ihop. Men, vi har flera som ligger o väntar! De har inte riktigt brunnit färdigt ännu, det syns att de fortfarande är lite fuktiga.


Några av krukorna och en ljusstake.

Vi ska putsa dem lite så de får en finare kant upptill, men oj så snyggt det kommer bli med några små penséer i dessa krukor! De större krukorna får vänta tills imorgon innan vi tar upp dem. Nu är vi sugna på att göra mycket mer i betong, det var lätt och det blir snyggt. Kul!!

Nu borde jag ta tag i att förbereda morgondagens jobb, men så blir det nog inte. (Jag känner mig själv...) Det är roligare att hålla på med pyssel. Till exempel att fodra det nya mobilfodralet i ett roligt tyg. Eller sy färdigt nya nyckelhållaren med ett gulligt kattmönstrat tyg. Ja, och så stickningen förstås.

Fast först ska jag duka bordet ute, för det vankas middag och luktar gudomligt gott i huset.

Ha en skön söndagskväll!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0