Solskensdag!

Vilken ljuvlig dag vi haft! Inledde med sovmorgon, alltid härligt. Efter frukost/brunch en varm promenad med Mira då jag fick se denna sötnos med sina kompisar:



Sen blev det äntligen lite trädgårdsarbete! Oj vad det har kliat i fingrarna efter att få börja röja bland det gamla och släppa fram det nya. Idag blev hela soliga baksidan fin, imorgon blir det framsidan har jag tänkt.

Eftersom det var så varmt valde jag att prova spåret för eftermiddagens promenad. Det har varit lite blött tidigare, men idag var det torrt och fint att gå där. Nere vid sjön hade isen börjat spricka upp vid land och molnen speglade sig i vattnet:



Spåret är som alltid härligt att gå i och för det mesta kan Mira springa fritt, men nu när hon löper vill jag ha henne kopplad.


Hemma igen njöt jag av en fint städad trädgård och tittade lite extra på de små blommorna:


Scilla vid äppelträdet

En liten Bellis i det som snart är gräsmatta

Vår lånekatt som besöker vårt pensionat undersöker allt spännande

Så, en ny dag imorgon och jag ser fram emot sol och trädgårdsjobb.

Må så gott alla, kram
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0