Frökenjobb

Ja, den här fröken Pensé hon har mycket frökenjobb just nu så bloggen hinns inte riktigt med. Varje kväll har jag ägnat en god stund åt att skriva omdömen om alla mina go'ungar i skolan. Vi börjar utvecklingssamtalen nästa vecka, så vi hade bestämt att torsdag vecka 15 ska alla omdömen vara klara. Detta för att elev och föräldrar ska kunna läsa igenom dem hemma först och komma förberedda när vi ska ha samtal.
Nu kommer en del av söndagen ägnas åt att skriva kommentarer om varje elev som jag ska ha samtal med, sånt som jag ska komma ihåg att ta upp när jag träffar föräldrarna. Nog om det, nu är det fredagseftermiddag och jag är ledig!!!

Har ju plockat fram cykeln och trampat fram o tillbaka till jobbet två dagar nu. Jag tror att det är 7 km enkel väg till jobbet när jag cyklar den gamla banvallen, så det blir ju 14 km om dan. Bra jobbat fröken!
Banvallen är idealisk att cykla på. Asfalterad, inga bilar, inte många backar och en fantastisk miljö att susa igenom. Kohagar, hästhagar, fågelkvitter och ett underbart jordbrukslandskap.


Islandshästar i Ekeby på väg hem i eftermiddags.

Kvällen ikväll ska jag tillbringa med underbara gamla vänner. Vi är ett gäng tjejer som hållt ihop och träffats över middagar under många år nu. Vår gemensamma beröringspunkt är skolan, eftersom det är så vi träffats. Vi har inte alla arbetat tillsammans, men på samma arbetsplats vid olika tidpunkter. Så det finns ju en del att skvallra om.....

Om det var så att någon såg på Lyxfällan igår kan jag bara säga - såg ni så fint vi bor här på landet???

Ha en trevlig kväll alla!
Soliga vårkramar till er från

Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0