Finbesök

Idag fick jag finbesök på jobbet, nämligen dotter T med lilla barnbarnet! Det knackade lite försynt på dörren under engelskan med fyrorna. Det kom en liten knackning till och så öppnades dörren. En liten blond kalufs och ett strålande leende, den lilla virvelvinden sprang genom klassrummet och ropade "mommo, mommo" innan hon landade i min famn. Åh så gosigt, och åh så roligt för eleverna att se! Det blev skratt och prat och alla ville hälsa på lilla gullungen. Lilla S ville genast undersöka allt och hennes mamma kunde bara slå sig ner och se på. Barnen i skolan känner igen min dotter sedan hennes tid som elev och för att hon praktiserat på fritids en period, så de var inte blyga. 
Morbror som går i åttan fick också besök, han jublade inte riktigt lika mycket :)
När skoldagen var slut tog de bussen hem till morfar som väntade tillsammans med gammelfarmor o farfar. 


Gullungen äter mellis själv

Själv var jag kvar i skolan och betade av inte mindre än fyra utvecklingssamtal på raken, men sen var jag trött i huvudet. Det blir snurrigt till slut - vad har jag sagt till vem och vem ville veta mer om vad? Ska reda ut allt i mina anteckningar senare...

Cyklade sedan hem med min nya arbetsdator väl inpackad i cykelkorgen:

En liten macbook ska nu vara mitt arbetsredskap, nice

Nu ska jag bara lära mig att arbeta i ett nytt system, men hur krångligt kan det vara? Jag är ju teknikovänlig helt med på noterna när det kommer till ny teknik -not! Maken sitter just nu och låter illa över internetkopplingen eller nåt.... själv tänker jag läsa instruktionsboken sen;)

Nu blir det DH med kaffe och glass!

Ha det gott igelkott!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0