Förra helgen och sånt

Att tiden bara flyger iväg, det är inte bara sånt man säger utan det är verkligen sant. Förra helgen till exempel. Försvann i ett nafs. Först var det lång dag på jobbet eftersom det var personalfest på kvällen. Jag var i gänget som ordnade och den här gången hade vi bokat en helkväll på Wallmans. Det blev succé och superkul! Så många duktiga artister som uppträdde i fantastiska shownummer, det gick ju bara inte att låta bli att sjunga med och gunga med i takten:)
Och maten... menyn komponerad av självaste Edward Blom!
Lite mörk bild... skum lokal... först var det soppa av kantareller och champinjoner med grädde och soja. Kan ha varit lite anka i också. Vid bordet presenterades varje rätt av kyparen, men ibland hördes det lite otydligt. Det var en  sexrätters, så jag ska försöka komma ihåg ordningen nu.... Som tvåa fick vi tre sorters lax, gravade i olika varianter tror jag. Den godaste var den med ingefära.
Som trea fick vi torskrygg med ljuvligt potatismos och smör så skirat att det var lite bränt i smaken, supergott. Det var också lite kapris till, vilket var gott och det förvånade mig.
Fjärde rätten var anka (ankbröst?) stekt och serverat med kulpotatis i typ stekt vitlök och till det en sååå god sås av apelsinlikör, soja och grädde.
Femte rätten var ostar. Smakade på två eftersom jag inte gillar mögelostar och absolut inte såna som luktar gammal strumpa... Nja på den.
Till slut kom då efterrätten, pannacotta med smak av kaffe och nutella serverad med gräddtopping och minimaränger. Satt som en smäck!
Sent hemma, jag körde från samhället när väl bussen kommit dit. Levererade lite folk som bor längs vägen och var hemma vid tvåtiden... inga bilder från showandet så jag inte hade nåt batteri i mobilen, typiskt!
 
På lördagen var vi bokade som barnvakter till småtrollen. Vi anlände vi halvtvå på dagen så att vi hann se även föräldrarna. Vid tre lämnades vi med små charmtroll och hade en supermysig eftermiddag och kväll med dem!
Gott med mat sa Elise!
Här busar tjejerna på golvet framför tv:n.
Så mysigt att få rå om dem själva, allt gick bra trots att det var första barnvakteriet för Elise. Föräldrarna kom hem strax efter ett, vi pratade lite och sedan åkte vi hemåt för några timmars vila. Klockan ringde 4...
 
Vi skulle ju köa för lägenhetssläpp! Sonen ska lämna boet och har ställt in sig på nybyggt. Klockan tolv skulle lägenheterna släppas, men vi insåg ju att det här blir populärt, så vi bestämde oss för att vara i tid. Tjugo i fem var vi på plats med husbilen! Vi gick omkring på byggområdet och kikade in i fönster, kul att få en bild av det man tidigare bara sett på ritningar.
Frukost i husbilen, jättegott och mysigt. Sen vilade vi/ chillade lite. Jag somnade, skönt att sängen finns med;)
Halv åtta kom det fler människor, så då var det dags att parkera sonen och maken på förstaplatsen. Nummer ett att välja! Efter mycket räknande och funderande har sonen nu en tvåa som han kan flytta in i till våren!
Vi stannade så klart och tittade på visningslägenheterna, så himla fräscha! Allt tiptop och så snyggt, det här blir ju toppen.
Något trötta vilade vi oss igenom söndagseftermiddagen....
 
Sen har veckan jobbats bort, massor att göra så klart. Igår morse när jag åkte fick jag stanna bilen och ta en bild på den makalöst vackra soluppgången. Såg ni den? HImlen brann!
 
Den här helgen har vi vilat mycket hittills, iaf jag. Männen har mekat bil inför besiktningar. Jag har förberett advent, hängt upp stjärnor och så. Och stickat så klart!
 
Nu ska jag fokusera mer på Så mycket bättre och så sticka lite mer.
Ha det så mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0