Tuff vecka

Ojoj, den här veckan har jag jobbat otrevligt mycket. Det är utvecklingssamtalstider i skolvärlden och det innebär långa eftermiddagar. Det är jätteroligt att träffa eleverna tillsammans med sina föräldrar, se dem i en mer privat situation så att säga, och att möta föräldrar i ett samtal som ska vara framåtsyftande och positivt. Ibland blir det bara lite för trevligt och tar lite mer tid än det var tänkt....
Det är ju inte så att allt annat arbete med förberedelser och dokumentation tar paus när vi har samtal hela eftermiddagarna. Nej, sånt sker istället efteråt.....
Ja, så nu har jag haft en supervecka och nästa vecka blir minst likadan. Dessutom ska jag hålla i två nationella prov i svenska för mina nior, för första gången. Lite nervös är jag allt:) Sedan ska det också rättas....
 
Den här helgen har jag sett till att bara koppla av i stort sett, bara jobbat några timmar eller tre under söndagskvällen. Mycket frisk luft, mycket film o tv att ta ikapp, en hel del stickande och några poddlyssningar på det. Tur man kan multitaska!
Kolla här hur fint väder det var på lördagens prommis till vår sommarstrand:
 
Mitt fina promenadsällskap!
 
Letade efter vårtecken mer än fågelsång, men hittade inga tussilago i dikena. Nästa helg kanske!
Fredagens jobb avslutades med ett pass i ishallen tillsammans med fyrorna. Ja, alltså jag åkte ju inte skridskor. Jag knöt. Många par. 
 
Avlsutar med en Parisbild;) Efter en middag i latinkvarteren tog vi metron till Trocadero där man har fin överblick över Eiffeltornet. Vi kom lagom till att hela tornet skulle glittra med ljus som om det slängdes diamanter över det;) det händer varje hel timme. I övrigt är tornet upplyst så fint och syns lång väg...
 
Idag har vi sett filmen Marie Antoinette från 2006. Så härligt att vara tillbaka på Versailles igen! Vi har också gått på de golven, tittat ut genom de fönstren och sett balkongen där drottningen bugar sig för folket i slutet. Så himla fint det var där! Ja, vi måste ju åka tillbaka och uppleva en sommardag i den oändliga parken. 
 
Nu chillar jag med ett glas rött, arbetet är planerat för veckan och jag har vilat mig i toppform för en ny helvetesvecka med jobb. Det kommer att gå bra!
 
Puss o kram
Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0