Jag har sett våren!

Fem dagar i Paris! Ja, vi måste ju gilla stan - tredje resan på fyra år.... Men den har nåt visst, och så känner vi ju igen oss så väl där. Ni förstår väl att den här veckan på bloggen kommer att handla om min favoritstad?
 
När vi kom på måndagen sken solen från en klarblå himmel och det var vårkänslor direkt! Eftersom vi bodde i Montmartre igen, traskade vi dit direkt med våra väskor rullande på släp. Vi skulle inte checka in på vårt hotell förrän på eftermiddagen och vi reste ju tidigt.....Så mot Sacre Coeur!
I södersluttningen nedanför kyrkan blommade det så färgglatt och fint!
Nu har jag sett att våren ligger runt hörnet, den är på väg hit också trots snön som kom i helgen;)
 
Idag har jag jobbat hela dagen med att skriva personliga omdömen om mina elevers kunskaper inför nästa veckas start på utvecklingssamtalen. Tack och lov att jag haft en skön veckas avkoppling, för nu blir det långa arbetsdagar framöver....
 
Så godnatt, det är dags att sova och sedan vakna utvilad och pigg inför veckan.
Kram på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0