Överraskad!

"Är du ledig den 20:e"? frågade min äldsta mig för ett tag sen. Visst, för det mesta så är jag ledig på lördagar och nu fanns det lite hopp om att få låna ett litet barn för att föräldrar kanske var upptagna .... Men nej, det gällde visst mig själv!
Så i lördags var jag beredd på både det ena och det andra, men att dottern dök upp här ute framåt två-tiden för en kopp kaffe hade jag väl inte trott. När jag sedan tittade ut genom fönstret och såg yngsta dottern dra en barnvagn samtidigt som en glad trollunge ropade in genom dörren, då blev det ännu mer mystiskt. 
Och roligt skulle det bli! Vi fikade hela gänget och sedan sa barnen att nu mamma, får du gå och göra dig iordning för vi ska åka iväg!
Iväg söderut i två bilar, mot storstan. Parkerade på en liten tvärgata till Sveavägen och så gick vi en liten bit till en restaurang. Där var bord bokat och vi åt en massa goda spanska tapas. Tänk, vilken present! Middag ute med tre av fyra barn, en svärson och några barnbarn. 
In genom dörren kliver då dottern som bor i Göteborg, tillsammans med sin sambo, precis komna från ett försenat tåg! Wow, lycka! Alla mina fyra älsklingar samlade! Mammatårarna trillade lite där;)
Vi samlade ihop oss och gick ut, yngsta dottern med familj skulle åka hem och natta sina barn. Vi andra skulle vidare och vi knallade till Norra Brunn där vi såg superrolig stand up med Babben och Jakob Ödkvist. Så många roliga skämt, kramp i skrattmunnarna hade vi alla. Vilken kväll!
Savannah i morfars famn<3
 
Family<3
Babben!
 
Efter en superrolig kväll skjutsade äldsta dottern hem oss till skogen och sedan vidare hem till sig.
Tack min fina familj för en underbar present, en kväll med er!
 
Lugnare tempo idag, åkte och gosade med minsta lilla bebisen och några kattpojkar, som faktiskt verkar känna igen oss när vi kommer på besök.
 
Lilla Elise, 2 1/2 månad.
 
Kramades lite till med mellandottern som skulle ta tåget tillbaka till Götet igen efter blixtvisiten. Åkte hem, bytte om och åkte till yogan, åkte hem för sen middag, såg på Farmen, jobbade, bloggar....
Nu är en fantastisk helg över och vardagen väntar....men bara en vecka! Nästa vecka har vi loooov!
 
Så, nu ska jag sova gott och drömma sött om den underbara familj jag har! Tack igen för att ni överraskade mig med en så bra present!
Kram från stolt och lycklig mamma Annica
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0