Fjärde advent

Så har vi tänt fjärde ljuset och det är bara sex dagar kvar till jul! Julstress? Nää, inte här. För mig betyer julen inte att allt ska vara perfekt och att allt ska vara hemgjort på julbordet. Jag vill bara vara ledig och umgås med mina nära och kära, äter vi gott till det så är det ju bra;) Julklappar till barnen, men inte dessa berg av paket som vi haft förr - nej, något enkelt och litet räcker bra till var och en tycker jag. Jag är ju antishopoholic, gillar inte onödig konsumtion överhuvudtaget.... Ge hellre av hjärtat, något du gjort eller lagt tid på att hitta, än bara något random som kostar pengar. Glänsa är inte min grej helt enkelt. 
Men allt mys med ljus och dofter, bak och pyssel det gillar jag!
Myys till frukost!
 
I fredags var vi barnvakt till de små trollungarna igen, så härligt. Bästa fredagen på länge, som maken sa;)
Vi hade en jättemysig eftermiddag och kväll, så mycket gos!
Elise är en morfarstjej (hon också!) och trivs i hans famn.
 
När vi kom på fredagseftermiddagen hade Elise på sig sin nya overall, stickad av mormor;) Den satt riktigt bra, men jag ska förlänga benen lite så blir den ännu bättre.
Varmt och gosigt!
Jag är så nöjd med den här, i ren fin varm ull. Ingen fryser i sånt!!
 
Lugn helg i övrigt, lite städning och lite bakning... LCHF-godis och saffranskakor, vanliga saffranskakor med mandelmassa och så efterfrågad knäck... 
Börjat slå in lite julklappar, spelat lite julmusik i lurarna och gnolat med, druckit glögg. Vad mer kan man begära av en helg så här nära jul?
 
Nu stickar jag vidare på eventuella julklappar i form av små vantar som ser ut som rävar;)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0