Husbil vid vatten

Vi har varit ute igen med husbilen, maken och jag. Vi väntade inte något finväder, så vi laddade upp med böcker, sudokus och stickning. Ja, jag gjorde det i alla fall. Jo, maken läste en hel del också, men han höll sig ifrån stickning och siffror;)
Som vanligt när vi bara åker utan mål vill vi gärna stanna för natten vid vatten. Det är så rofyllt att titta på och lyssna till. Det som är så bra med husbil är att man kan stanna lite varsomhelst och sova, badplatser och gästhamnar är utmärkta ställen som ofta har toaletter dessutom.
Den här lilla trippen åkte vi norrut längs kustsamhällena och så tog vi av mot Ängskär. Där var det så vackert och lantiligt. Vi stannade för natten vid Ängskärs brygga som både har restaurang och gästhamn. När vi kom var det så soligt och fint att det bara glittrade i havet, men senare blåste det upp ordentliga vindar. 
Jag hann ta med vovven på promenad längst ut till udden innan det blev för mörkt att gå genom skogen. Därute var det öppet hav, något av det finaste jag vet. Bara hav och horisont!
Dagen därpå åkte vi vidare lite planlöst. Vi fyllde på gasol i Gävle, vi åkte till Högbo bruk och tittade om det var en bra ställplats men det var det inte.... Så vi åkte helt enkelt vidare norrut. Vi ser en massa små orter när vi åker, platser där folk bor och lever sina liv. Så fina små samhällen och gårdar. 
 
Andra natten tillbringades vid Hålldammen strax norr om Järbo, det var också fint.
Även där blev det dock blåsigt och regnigt, vi har mest tillbringat tid inomhus den här resan. Fast det gör inget, vi har det så fint och mysigt där;)
Tredje natten låg vi vid Tenabadet utanför Vittinge, glömde dock ladda upp en bild.... Som så ofta stod vi vid vatten och tittade på solglittret. På kvällen kom först flera hundar med sina människor och vi tittade när hundarna lekte på gräsplanen och badade så glatt. Senare kom tre hästar som också ville bada med sina människor. På en skylt vid badet stod att hundar och hästar inte skulle bada där..... Jaja, mig gör det inget och det var ju inga andra där.
Ja, sen åkte vi hemåt igen då. Fredagen ägnades åt provtagning för mig och sen lite inköp från torgets handel, yeeey. Och så blev det såklart lite skogsprommis för att ta hand om lite av blåbären och kantarellerna!
 
Nu har jag snart druckit ur mitt te och då blir det en cykeltur med blåbärsplockning involverad:)
 
Kram Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0