Oväntat besök och tårtkalas!

I fredags dök lilla barnbarnet upp som ett oväntat - och mycket välkommet! - besök. Hon och hennes mamma satt på bussen när jag klev på efter jobbet och en liten flicka ropade högt: mormor, mormor! Då blir man lite glad i hjärtat <3
Den lilla flickan ville stanna över natten och det gick ju självklart bra. Innan mamman åkte hem till pappan fikade vi med lilla S egengjorda äppelpaj. Skalat och fixat deg alldeles själv, vad blir det av en så duktig tjej tro?
Liten tjej har bakat liten paj!
Sen ska alla apelsiner försöka ligga i pyramidform, inte helt lätt...
 
Kvällen blev mysig med film och ostbågar innan sagoläsningen tog vid. På morgonen vaknade en alldeles strålande glad liten tjej och var mycket nöjd med livet :)
 
Vi hade redan fått en inbjudan till tårtkalas hos lilla familjen, eftersom S var mycket sugen på fina papperstallrikar med prinsessmotiv...
Så här blev tårtan:
 
Och om väntan blir för lång kan man alltid använda tallriken som hatt:
Sötsaker!!
 

Jag som inte äter socker nu fick ostrullar med skinka istället, smakade också bra med kaffe!
 
Dieten med lchf fortsätter, det känns på kroppen även om nu inte vågen går min väg :( men yngsta dottern som inte sett mig på ett tag tyckte att det syntes på mig, alltid en tröst. Volangen ovanför byxlinningen är i alla fall väck så det känns bra... Ikväll väntar mätning med måttbandet och imorgon står jag på vågen igen, nu håller jag tummarna för att det har minskat lite på den.
 
Ikväll väntar lite jobb (det är ju söndag kväll, alla lärares arbetstid) och sen lite kroppsvård med ansiktsmask och sånt....
 
Ha nu en avkopplande och skön kväll allihopa!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0