Andas!

På onsdagar jobbar vi alltid lite längre. Första onsdagen varje månad har vi gemensamma uppgifter att jobba med och idag fick vi alla genomgå HLR-utbildning, hjärt- och lungräddning. 
Det här har jag aldrig gjort, så det var ju lärorikt. Vi fick se en instruktionsfilm och sedan prova på en liten docka:
Här är miniAnne!

Förut hade jag ingen aning om det här med hur man trycker och hur hårt man ska trycka, man har ju bara sett på film, men nu vet jag att det ska vara ett rejält tryck. Ungefär 4-5 cm neråt i bröstkorgen med risk för att knäcka några revben. 
Sen fick vi öva på att blåsa liv i stackarn som var "medvetslös", det var ju också en bra erfarenhet. Efter det övade vi stabilt sidoläge på varandra. Det var ju lite fnissigt att vara "medvetslös"....
Vi avslutade med L-ABC som även det är viktigt att känna till. Nu hoppas jag bara att jag aldrig ska få använda mina nya kunskaper;)
 
Kvällen har vi tillbringat hos lilla familjen med lite middag och mycket bus o gos, så mysigt. Den lilla sötnosen har varit på 3-årskoll idag och hon fick godkänt, inte helt oväntat. 
 
Nu ska den här tröttisen dejta kudden för att vara piggelin imorgon!
Sov gott godingar, kramar
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0