Ljuvliga lediga dagar!

Hur härligt har inte det här varit då?! Fyradagars-helg borde införas jämt, inte bara när det är Krille Ballong. Tur med vädret har vi haft också. Verandan är vårt rum under sommaren och den har vi använt mycket de här dagarna. En sammanfattning ser ut så här:
Maken och jag har tvättat av husvagnen, vilket var väldigt välbehövligt. Nu glänser den!
Innan vi tog tag i tvätten hade vi städdag i området, jätteroligt att alla krypit ut ur idet och visar upp sig. Städningen avslutades som vanligt med korvgrillning och kaffe på lekplatsen.
Sen tog jag mig iväg på en löprunda. Invigning av spåret för den här säsongen. Lite för varmt för Mira som ville ge sig efter ett varv - kanske lite sur också för att matte sa nej vid hundbadet? Längs spåret kunde jag se att liljekonvaljerna är på gång, underbara blommor!
Vi har sått våra fröer i nya landet och hoppas verkligen att sniglarna låter dem vara nu. Lite spännande nya grejer har vi provat, bland annat blomkål och purjolök. Röd sallad och romansallad provar vi också, liksom vaxbönor. Vi har täckt över med duk för att optimera chanserna i landet, vi har ju katter...
Dagens promenad gick längs skogsvägen och tillbaka genom spåret. Varmt och skönt. Såg att blåbären kommer i massor, härligt. Granarnas toppskott är också jättefint gröna:
Ätit middag ute på verandan, precis som frukost. Ljuvligt! Den här varma tiden är alldeles för kort, så det gäller att njuta alla dagar som går.
Till sist bilder på klänningen jag sydde. Den är svart och svårt att återge exakt i bild, men jag är hur nöjd som helst med den och kommer sy samma modell i ett ljust tyg jag köpte när jag var i Sundsvall hos mamma:
På ryggen två långa band att knyta till en rosett
Framsida. Tyget är klippt lite på skrådden, så det böljar fint:)
Kanske dags att ta fram det ljusa tyget? Hmm. Nåla upp mönstret kanske? Tror jag fick att göra nu, so long på ett tag folket...
Ha en skön söndagskväll, ut och njut om ni kan - här är just nu 15 grader, lovely.
Kram
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0