En handlingens helg

Åhh, är det någon som har försökt skriva med en katt på tangentbordet? Inte? Jag kan berätta att det är väldigt bökigt att hitta rätt bokstäver, man måste hela tiden se på det man skrivit för det blir inte som man trott...

Just nu sitter jag och väntar på att håret ska ändra färg från nån sorts gråstrimmig dassig brun till en vackert skimrande red dark brown:

 Söta dotter J hade vågat färga hela håret i supersnyggt rött, mycket mer än jag vågar förändra. När jag la i färgen såg den lavendelfärgad ut, så jag hoppas verkligen att den inte ser ut så om sju minuter...

Helgen har inneburit shopping både igår och idag. Igår lördag var dottern o jag nere i vårt samhälle som konstigt nog har en uppsjö av second hand affärer. Vi studerade dem alla, men handlade bara i två. Jag, som är en bokmal, köpte på mig läsning:

Till barnbarnet, maken och mig själv!

Dottern J fyndade en riktigt fin gryta från Kockums för bara 50 spänn, helt otroligt. Svärmor berättade att hennes är 50 år och fortfarade i toppskick. En ny sådan går nästan lös på en tusenlapp, så jag anser att det var ett fynd. Hoppas vi får smaka på goda grytor sen!

Måste skynda mig nu, hårfärgen ska ur snart...

Idag var vi i Uppsala och köpte bland annat presenter till barnbarnets kommande födelsedag, så roligt. Vi köpte också färg till sovrummet så kan vi måla om nästa helg, också jätteroligt. Nu ska det bli mörkt och ombonat...

Nej, nu ska jag skölja ur färgen. Må så gott alla!
Kram
Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0