Ready to go!

Japp, nu är jag tillbaka igen! Det är mycket nu, veckorna snurrar på i ruskig fart och helgerna bara svischar fram. Mycket jobba, jobba, jobba, men så är livet som lärare. Inför höstlovet är det massor som ska hinnas med förutom rena undervisningen. Allt administrativt tar otroligt mycket tid.
Förra helgen tillbringade vi med underbara barnbarnet. Vi hade dessutom förmånen att få ha henne några dagar till eftersom pappan blev sjuk när mamman var bortrest, vilken tur vi hade där!!

Lilla fröken fick styra dagarna som hon ville, är inte det vårt jobb som morföräldrar??? Här äter hon av morfars pannkakor med hela ansiktet:

Gullungen!

Den här helgen har varit lite lugnare. Gårdagen tillbringades i sällskap med dammsugare, fönsterputs och badrumstvätt ;)
Ett varv i trädgården blev det förstås, vi hade kanonväder igår och satt ute under eftermiddagsfikat. I slutet av oktober! Förra året den här tiden hade snön kommit, bara så att ni förstår det underbara med utefika nu....

Rosorna har inte gett upp...

några blommar fortfarande!

En del penséer glädjer oss in i det sista.

Kärleksörten är som vackrast nu och får pryda vaser både inne o ute.


Ett litet höstarrangemang på köksbordet. Visst är nypon vackra?!

Pelargonerna tog jag ju in redan för någon vecka sedan, och jisses vad de uppskattat värmen! De växer så det knakar. Kolla in bladen på den här:

Just den här pellisen mådde inte bra i början på sommaren och jag klippte ned den helt. Från en liten brun pinne har den vuxit till en omkrets av säkert en meter, men inte blommat på hela sommaren. Nu kommer knopparna, och jag hoppas innerligt att det är min lilla apple blossom som kommer! Annars vet jag inte var den tagit vägen. Men visst är det lite rosa i den här?


Jaha, nu är vi tydligen redo allihopa. Vi ska åka till Marholmen där äldsta dotter J arbetar. Hon har bjudit oss på middag där, tack så mycket :) Det ska bli så kul att se var hon jobbar nu, för hon har nyligen bytt jobb. Från krogen tillbaka till konferensanläggning. Bättre tider, kanske också bättre lön som sparas till vinterns Thailandsresa:)

Så, nu åker vi!

Ha det bra alla,
kram Annica 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0