Köldknäpp

Här har varit riktigt kallt några dagar, och fuktigt. Häromdagen skickade jag det här lilla collaget till dottern på andra sidan jorden:
Vovven och jag på promenad i -22...brrr.
Dottern svarade att de hade +33 och sol, haha. Så olika vi har det!
 
Det har blivit en del vackra prommisar, sol och dimma är fint tillsammans.
 
En natt när det blåst ordentligt hade snön lagt sig som vågor över åkern, vackert.
 
 
Nu har vi mildare temperatur ute, bara -6, men det känns mycket kallare då. Det är så torrt och fint och skoknarrigt när det är fler minusgrader.
 
Idag är sista dagen på lovet och jag hade en plan för hur den skulle tillbringas. Det blev inte riktigt så. Jag tog ner de röda julgardinerna i vardagsrummet och skulle bara hänga upp de nyinköpta längderna - nya eftersom lilla katten Molly klättrat i de gamla och det är inte så fint längre...
Men, de nya gardinerna var alldeles för långa och jag har inte riktigt fallit för det där med att gardinerna ska ligga i en dammig hög på golvet, så jag behövde korta av dem.
Symaskinen som också haft jullov, har stått dold under en hel hög av grejer som bara stuvats in i arbetsrummet. Eller stuvats.... För att få plats att sy behövde jag också rensa på mitt arbetsbord... Ja, det tog några timmar av dagens plan. Men nu är de på plats!
Så, nu fortsätter planen med en dusch och lite finfix för jag ska gå på ett långt yogapass ikväll och jag tänker inte visa upp mina fötter i det här skicket;)
 
Fram till dess ska jag följa planen (tror jag). Den inbegriper en del jobb, alltså förberedelser för att starta terminen. Det kanske inte blir så mycket.....
 
Nu mot duschen!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0