Skattkammare

Idag blev det en sväng upp till min skattkammare skogen. Det är ju otroligt att man bara genom att ta sig en kort bit hemifrån kan plocka de mest goda läckerheter som naturen kan erbjuda! Alldeles gratis, alldeles nyttigt och gott. En riktig skattkammare!
Massor av mogna lingon men även en hel del fortfarande goda blåbär blev det.
En dryg halvtimme strosandes i naturen gav mig det här plus att det är så skönt att bara vara i skogen. Bara jag och fåglarna;)
Blåbären i min skog är ofta superstora, större än de smaklösa amerikanska blåbären man kan köpa. Lingonen på bilden är normalstora, så jämför storleken på blåbären! Dessutom söta och goda.
 
Bären mixade jag ihop med en banan och några dadlar till en smet som nu står i ugnen på en plåt och torkar. Förhoppningsvis kan den utbredda massan torka och det kan skäras till remmar som då blir godis. Enkelt eller hur!
 
Kram Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0