Påsklov!

Kom hem i torsdags efter jobbet och började glädjas åt att vara ledig ett tag framöver. Hann knappt tänka tanken "påsklov" innan huvudvärk och feber slog till. Typiskt. Låg i soffan inlindad i fleecetröja, sockor och filt med halsont och huvudvärk som inte ville ge med sig. Gick och la mig med pyjamas, sockar och morgonrock på. Sov oroligt och gick upp flera gånger för att dricka vatten, annars var det omöjligt att svälja. Tänkte mycket på hur mycket jag inte ville det här. Längtan efter lovet och lediga dagar har varit stor, jag ville inte tillbringa dem som sjuk:(
Vaknade på långfredagsmorgonen utan någon förändring, möjligen att febern gått ner lite. Orkade inte äta, orkade knappt få i mig te med honung. Åt så småningom två stekta ägg och gick till sängs igen. Slocknade direkt och vaknade inte förrän fem timmar senare. Mådde mycket bättre och orkade äta både lite middag och påskgodiset som vi köpt till påskkärringarna som inte kom:) Mer te och honung, en påse popcorn på det och jag sov gott hela natten!
Vaknade imorse 5.30 helt utvilad, inte så konstigt kanske. Men idag har jag mått jättebra! Det vände snabbt det här, tack och lov. 
Tog en skön förmiddagspromenad med vovven och hittade årets första blåsippor - nu är det vår! Två maskiner tvätt har hängt ute idag, jag har krattat i rabatterna och njutit av min ledighet med att läsa massor. Det var så det var meningen att det skulle vara med påsklov!
 
Nu ser jag fram emot resten av ledigheten, här ska njutas i fulla drag flera dagar!
Glad påsk på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0