Bättre dag

Idag har varit en mycket bättre dag! Lurigt det där med att man inte riktigt vet hur ens dagar ska bli... Tog i alla fall cykeln till samhället på förmiddagen, en tur på ungefär en mil som jag alltid njuter av. Speciellt nu när jag är ledig och inte har en tid att passa till jobbet....Handlade lite frukt och grönt på torget och köpte lite rosévin till soliga dagar:)
På vägen hem slogs jag av hur gyllene vägen såg ut framför mig:
Är det en fingervisning tro:)
Lite som en pionknopp - den rymmer massor innanför sitt skal - precis som livet, det finns massor där som utvecklas hela tiden, vi behöver bara se det.
 
Utelunch idag;) efter cyklingen. Omelett är ju en enkel favorit och när jag också hade lite avokado till blev det ännu bättre. Boken har jag ägnat eftermiddagen till att läsa ut, i solstolen eller på en filt på gräsmattan. Livet är ju ganska skönt när man är ledig!
 
Idag kom beskedet som förändrar mitt liv. Tid för operation! 
Gulp! Blev riktigt nervös nu. Det är ju ändå ett ganska livsviktigt organ som ska tas bort från min kropp...visserligen kan medicin resten av livet hjälpa mig till ett normalt liv, men ändå.... 
Till råga på allt, att toppa oron och nervositeten med, fick jag ett ändrat datum på sms. Nu är operationen uppskjuten till den 13/7. Mer tid till tankar....Huuuaa
Har gjort en hälsodeklaration på nätet inför operationen. Det gick bra, jag lever ganska hälsosamt. Alkoholvanor skulle skrivas ner, hur mycket dricker man egentligen? Om det var så att man dricker mer än 14 glas vin i veckan borde man tänka över sina vanor stod det. Då kan jag lugnt fortsätta dricka på ett av mina ca 5-6 glas i veckan då:)
Och kolla på min utsikt från verandan! Den kan jag bli kär i varje dag omigen!
 
Imorgon får jag fint besök här hemma. Smultronplock, gos och lek står på schemat så inatt kommer jag nog inte att läsa till klockan 2....
 
Ha det så bra alla där ute, njut av fint väder så länge det varar!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0