Ny vecka, ny termin!

Dessa nystarter, de kommer igen hela tiden! Måndag med en hel vecka av roligheter och en ny termin att starta upp, yes!
Vi lärare började idag och det var ju roligt. Träffa kollegorna, höra om lovet, planera upp närmaste tiden med jobb. Kuliga saker:) Imorgon kommer eleverna tillbaka och det märks att lovet varit lite längre än vanligt, för nu längtar jag lite efter dem;) 
Klassrummet är tomt på de gamla julbilderna och nu sitter nya fräscha planeringar på plats blandat med färggranna planscher om verb och annat skoj;) ;)
 
Gårdagen som var en slö söndag, den försvann i ett nafs. Här snöade det rejält,men det var ändå inte så skönt ute. Framåt kvällningen var det dags att åka på yoga i vår lilla stad, tillsammans med kollegan som precis börjat och hennes dotter som skulle prova på för första gången. Då var yogan inställd!! Typiskt när man laddat....
Yogade hemma istället, följer ju Adrienes nya yogautmaning på nätet. 30 dagar Yoga Camp att göra när man har tid och lust, perfekt. Just igår blev det mage och det har känts idag kan jag säga, och ännu värre blir det väl imorgon...
 
Förresten, igår provade jag att göra grönkålschips i ugnen för första gången. Jag har ju varit nyfiken men inte riktigt vågat prova, fast när coop hade billig grönkål så slog jag till. Och det kommer jag göra fler gånger! Kan väl inte säga att det var som chips precis, men det var absolut gott och krispigt, och smakade både salt och lite citron. Bra grej!
 
 
Jag gjorde mina så här:
Ugnen 200 grader. I en bunke hällde jag några nävar grönkål som jag plockat av stammen från. I en liten skål blandade jag olivolja med citron, lagom så att det inte smakade olja för mycket. Jag hällde oljeblandningen över grönkålen och masserade den lite så att oljan mötte alla blad. Ut med grönkålen på en plåt klädd med bakplåtspapper och så spred jag havssalt över tillsammans med lite chiliflingor. Så, in i ugnen i 5 minuter. Tog ut och rörde om lite innan det blev ytterligare ca 5 minuter i ugnen. Mums!
Jag gjorde en omgång till sedan som jag blandade ner riven parmesan i, det blev också gott;)
 
Ikväll kör vi Farmen igen, tar en kopp kaffe och sedan jobbar jag med mer planering innan jag kör dagens yogapass med Adriene.
 
Simma lugnt hörni!!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad gott! Ska jag prova. Jag har bara gjort grönkålschips en gång, och då brände jag dem :(

Svar: Prova igen! Det var lätt, men håll tiden:)
Annica Collstam

2016-01-12 @ 09:11:30
URL: http://utispenaten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0