Köttfri måndag

Idag var det vegetarisk lasagne i skolan, fast det åt ju inte jag pga pastan... jag åt mycket från salladsbuffén och hittade några överbliva ägg från frukosten i kylskåpet, så jag klarade mig. Däremot blev det mat över från lunchen som jag tog hem till familjen. Själv tillagade jag en supergod linsragu från tv-programmet Vegorätt och åt den tillsammans med broccoli och smör, gotteligott kan jag säga!
Här väntar jag på att en bild ska laddas upp, men det är segt som tuggummi det här...skippar nog bilden for now..
 
I lördags åt vi ju schnitzel som maken hade bankat ut ordentligt innan paneringen. Till detta friterade vi kålrotspommes till mig och potatisfrites till de andra. Allt toppades så klart med bea;)
 
 
Helgens bakning, en ovanlig händelse här i huset, blev muffins gjorda på kokt quinoa. Som frosting hade jag en smörkräm med vanilj och så kokos som strössel. Helt sockerfritt och klart godkänt!
 
 
Ja, nu blev det visst en matblogg av det här;) men det gör väl inget? Mat är glädje tycker jag.
 
Nuuu mot sängen! See ya!
A
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0