Augustivärme

Vilken varm månad det varit hittills! Idag känns det nästan som rekord, men vi har en del mörka moln runtom oss, så det kanske är åska på gång...
Det har så klart hänt en del även om vi som vanligt tar det lugnt;) Dottern från Göteborg var här några dagar med sambo och katt. Katten är så lustig, han vet precis var han ska gå när han släpps ut från transportburen - direkt till tumlaren!
Söta lilla Mancha<3 Han bor därinne tills det är dags att åka hem, med lite matpauser och lite gå ut ibland. Den här gången gick han dock iväg och kom inte hem förrän efter två dygn, då hann vi bli oroliga...
 
När vi skjutsat iväg dottern med sällskap till buss o tåg, åkte vi till yngsta dottern för en båttur i det fina vädret
Kort men intensivt;)
Sen ville lilla barnbarnet åka med hem och sova hos oss, vilket hon fick så klart. Vi bestämde oss för en tur med husbilen, för som hon sa: "Jag är ju så bra på att campa". 
Vi sov hemma hos oss en kväll och dagen efter åkte vi till Fjällnora som inte ligger så långt bort. Där sov vi i två nätter med lilla tjejen
 
Morfar och Savannah badade i kvällssolen! Själv får jag inte bada efter operationen, men det går bra ändå. Jag är ju lite badkruka annars...
 
Ja, sen åkte vi hem och skördade lite rödbetor från trädgårdslandet, superkul och jättegoda såklart!
Vi grillade dem i folieknyte med olja och salt, sedan åts de med röra på creme fraiche och mosad fetaost. Ljuvligt!
Dagarna går och nu vill jag verkligen suga ur det gottaste av den tid som är kvar innan jobbet börjar. Mera husbil, mera läsning, mera stickning.... Idag blev det en lång cykeltur och det var skönt att komma igång igen. Jag tar det lugnt med träningen, men lite kan jag ju göra:)
 
Nu väntar hundprommis och sedan stickning. Eller läsning? Eller symaskinen!
 
Ha det gott! Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0