Krakow

Ja, nu har jag ju varit hemma sedan flera dagar och mer ändå - så här kommer ett litet collage från fina staden Krakow.


Vi bodde i gamla stan, som ligger på unescos världsarvslista, och det var verkligen fint där. Några fler dagar hade varit bra.. Hela lördagen gick åt till koncentrationslägren, mer om det i ett annat inlägg.
Hotellet var bra, maten och sällskapet också. Vädret var för det mesta varmt och skönt, utom söndagen vi gick till judiska marknaden och det var jättekallt. Då fick jag iof köpa en ny tröja att värma mig med...


Runt hela gamla stan gick en fin park där jag första morgonen lyckades powergå mig till ett rejält skavsår. Så gick det med att packa ner många skor att variera sig med - tofflor resten av resan...
Det var i alla fall ett jättefint resmål som jag gärna återvänder till!

Nu ska jag dejta kudden lite...
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0