Vackra vinterdagar!

Äntligen är det lite ledigt och som tur är har vi underbart vackra dagar nu. Bara att få vistas lite i dagsljus är ju skillnad mot terminernas grottande i klassrum, så det här känns ju lyxigt. Promenader i solsken!
Här fick Mira och jag med oss Morgan på en förmiddagstur.
 
Annars ägnas ledigheten åt att komma ikapp på pysselfronten. Jag fick en yogamatta i julklapp av jobbet, den har nu fått en liten väska att packas ner i när jag tar med den till yogapass.
Anser mig vara en mästare på att spara på användbara tyger och sånt, så det här är ett byxben från avlagda jeans och en liten stuvbit som blivit liggande. Tadaa!
 
På väggen i trappan har vi börjat bygga vårt bildbibliotek över barnbarnen. Uppe i hallen har vi inramade kort från barnens uppväxt, jättekul att se och minnas.
I julklapp från småkusinerna Savannah och Isabella fick vi så fina bilder som deras mammor tagit och ramat in. Nu ser vi dem varje gång vi går i trappan och från soffan också. Så fina flickor, mormors hjärtan<3
Vilka sötnosar!
 
Vi har kyliga dagar ute och enligt mig lite kallt även inomhus. När jag sitter så mycket stilla som jag gör och pysslar med små grejor, är det skönt att klä sig varmt om fötterna. De här passande tofflorna fick jag av maken i julklapp:
Det stickade mönstret är ju mitt i prick! 
Förutom att ha sytt en del de här dagarna, så är jag helt inne i stickvärlden och det som gäller just nu är ugglor. Så roligt att sticka dem och se mönstret växa fram! Se upp ni barn, det kan komma värmande plagg med ugglor på till både stora och små;)
 
Nu är det dags att sätta på kaffet och slå sig ner framför den danske bonden. Nu ska han tydligen besöka storstan och kolla upp odlingar där. Frank är ju så himla mysig, så det missar jag inte!
 
Kram på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0