Min söndag

Startade i tid idag, en lång lista på saker att göra. Fick sällskap av maken till frukost, det var en vecka sen senast så det var ju trevligt att ses igen ;-)
Satte sedan igång med det listade arbetet. Delade på rudbeckian och flyttade en del till framsidan där inget blommar just nu. Några blommor råkade brytas så de står i köket och lyser istället:


Så blev det lite städning på det, sån där tråkig kakeltvätt i badrummen...
Efter det gick Mira o jag till skogen, så skönt. Där kan man prata om att ladda om och fylla på ny energi!


Fanns faktiskt en hel del goda bär kvar, så Mira gick som en dammsugare och skövlade allt hon hittade:


Har också bakat lite nytt fröknäcke:


Och medan knäcket stod i ugnen passade jag på att ta fram symaskinen, dags att laga sonens jeans igen.
Påbörjade också ett syprojekt som måste bli klart den här veckan;


Det ska bli ett bäddset till docksängen, så Nathalie och David inte behöver frysa... En kär liten flicka blir snart en stor fyraåring och blir nog glad för presenten!

Nu är maken hemma från jobbet och vi ska umgås lite. Sen. Ska bara läsa igenom sjuornas svenskaarbete först. Och planera lite för veckans arbete. Men sen, då kan vi hänga lite om jag orkar hålla ögonen öppna...

Kram på er!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0