Sunday - run day, fun day

Startade dagen med att rensa avloppet i badrummet. Igår blev det nämligen lite översvämning där... som jag förträngde och fick ta tag i idag istället. Yeck, vad det inte luktar gott när man tar bort hårbollar och annat gojs..
 
Innan regn och åska kom vid lunchtid hade jag hunnit med två varv i spåret. Två varv! Drygt 5 km men tiden var inte lika bra som på Vårruset. Jag skyller på annat underlag och ingen draghjälp... Men glad att jag fixade det och hade ork kvar.
 
Rödmosig och svettigt grann, men sååå nöjd!
 
Hemma igen hann jag en snabb runda genom trädgården medan molnen tornade upp sig och åskan mullrade. Jag hann se att det blir mycket björnbär i år:
Mums! Har en hel del kvar i frysen från förra året också, har inte behövt köpa bär den här säsongen.
 
Tillbringade eftermiddagen vid symaskinen och gjorde äntligen de där kuddarna som lilla barnbarnet vill ha. Jag vet inte hur det gick till, men på något märkligt sätt hade tyget hamnat längst ner under allt som ligger på mitt skrivbord... Men nu är de färdiga och klara för leverans!
Av tyg som blev över sydde jag en liten kjol som förhoppningsvis passar liten fröken:
Hade ju ingen att mäta på, så jag får prova vid tillfälle ;)
 
Käkade ensam middag, men oj så god! Tärnade kyckling, stekte med bacon och strimlad vitkål, sen pytsade jag i en skvätt grädde. Mumsigt värre!
Efter maten blev det en grön shot fylld med nyttigheter:
Smaken? Nja, men lite mer ingefära så blir det nog bättre...
 
Nu har familjen kommit hem från sin Ålandsvistelse med en något bucklad bil, så vi får ta igen lite tid så här på kvällskvisten :)
 
Snaaart är det sommarlov!
 
Godnatt folk!
Kram Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0