Symaskinsdieten

Idag har jag suttit vid symaskinen nästan hela tiden. Till och med glömt att dricka mina pulver! Redan när jag vaknade kände jag att det var en sån dag, hade tankarna inställda på ett undanstuvat tyg som jag köpte för många år sedan. 
Tog fram det ur sin låda och funderade på om man verkligen kan ha ett par leggings i mörkröd krossad velour? Ja, det kan man bestämde jag. 
Hade inget mönster, så jag tog fram mina nyköpta leggings och la dem på mönsterpapper. Sen var det bara att sätta igång! 
Färdiga sitter de som om de var gjorda för mig - och de är de ju! Nu ska jag bara komma ihåg att använda dem också ;)
 
Tog en promenad över åkrarna idag. Skaren håller att gå på, men det är lite jobbigt att gå. Nyttigt alltså...
Massor av djurspår och spillning. Jag har aldrig sett en älg här, men nu såg jag massor av bevis på att de går här ibland.
Fint väder var det också:
 
Väl hemma igen satt sysuget fortfarande kvar i kroppen, så det blev att plocka fram ett tunt mörkt tyg och ett mönster till en tunika.
Är man som jag, lite tygtokig, så finns det alltid något att sy av. Nyköpta tyger tvättas direkt så att jag är redo att sy när jag blir anfallen av symaskinslusta ;)
Tyvärr hade jag inte tänkt till riktigt på trådar, så jag sydde med svart tråd på det som inte syns utåt. Nu har jag kommit till sömmar som syns, så imorgon måste jag köpa en tråd som passar bättre. Men det kan bli snyggt när det är klart:
 
Den vita tunikas som jag sydde häromdagen har fått knytknäppning idag av såna där fina band som finns på nya kläder för att de ska hänga snyggt på galgen. Jag samlar på såna också!
Jaa, det var väl min dag so far. Igår kväll fixade jag håret och tog bort mina silvervita slingor:
Känns lite bättre att möta sin bild i spegeln nu...
 
Idag var också dagen när jag skulle mäta om mina mått och se om pulverdieten gett något, eller tagit bort något snarare ;)
Och jodå, det har gett resultat. Inga före- och efterbilder kommer visas här, men det har försvunnit tre cm från midjan, två från låren och tre från bysten. Så ja, jag är ganska nöjd efter sex dagar.
Imorgon börjar jag äta luncher utan kolhydrater och till helgen börjar jag med lchf. Längtar ju faktiskt lite efter mat nu....
 
Nu tänker jag bara chilla resten av kvällen, med te och frukt och inte tänka på morgondagen alls!
 
Ciao alla godingar!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0