Min dag

Idag har jag varit ensam hemma med djuren. Sonen och maken har åkt till svärisarna med en dator som de ska installera där. Men, ibland gör det mig ingenting alls att vara helt själv ett tag. 
Det har blivit städning och tvättning och en hel del slösurfande för min del, saker som funkar alldeles utmärkt att göra när huset är tomt på folk ;)
 
Igår kom maken hem med en fin bukett tulipaner som nu lyser upp köket lite. Det blev genast lite vårkänslor i mig! Tyvärr försvann de snabbt imorse när termometern visade -24,5 ute....
Men efter frukost med paprika"smörgås"
Lustigt innandöme på den!
 
 
och ägg så blev det kylig promenad i underbart soligt väder!
 
Passande te för en sån här dag!
 
Till lunch gjorde jag mig en supergod omelett på ägg o grädde, toppad med ost och färska spenatblad. Gottigt var det!
Sen var det dags för ännu en kall promenad. Vi gick längs ån så Mira fick springa lite lös och röra på sig ordentligt. Det syns inte här, men ovanpå vattnet låg det som en dimma, så vackert.
 
Nu ska jag ta mig själv i kragen och göra lite mer nytta i huset innan jag sätter igång med min middag. Jag tänker göra lax med blomkålsmos idag, visst låter det gott?
 
Ha en riktigt mysig och skön lördagskväll!
Kram Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0