Lördagstankar

Den här lördagen har det visst inte blivit riktigt ljust nån gång och nu är det snart mörkt. Konstigt. 
Hunden o jag har just kommit in från en kombinerad promenad/kasta pinne på åkern-runda. När vi tar sträckan förbi vattenverket kan Mira ofta springa fritt, för det är sällan någon som går där och det är heller ingen annan trafik än till vattenverket. Vilket inte är så ofta.
Vid dammen simmar änderna året runt, hoppfullt tjatter möter alla som går förbi :)
Utsikten är begränsad såna här dagar.
Senaste tidens regn och töväder har fyllt på ordentligt i ån.
Konstigt ljus ute, men vackert.
När vovvisen äntligen tröttnat på att springa efter pinnen, vill hon göra smulor av den istället! 
Sådärja, då kan vi gå hem!
 
Den här dagen känns lite konstig. Maken jobbar, så då är det väl vardag? Eller är det helg, alla lediga dagar har flutit in i varann så det är svårt att säga. Imorgon ska jag försöka ta mig upp i tid i alla fall och försöka komma i säng normalt. På måndag är det vardag, det vet jag ;)
 
Det blev en rensning av garderoben idag. Har tänkt på det länge, men liksom dragit på det. Kan ju vara bra att ha-kläder där....
Nu är de borta, de där kläderna som jag aldrig mer kommer att ta på mig men som bara tagit en massa plats och lurat mig att jag har massor av användbart. Ha!
Varför gör jag sådär? Sparar på en massa gammalt skräp som är urtvättat och har tappat formen för länge sen? Ska försöka bättra mig på den fronten.
 
Nu sitter jag här med en kopp kaffe och glädjer mig åt att jag faktiskt snart klarat fem dagar på bara pulver och några frukter. Bra jobbat!! peppar jag mig själv. Imorgon ska måttbandet fram så jag får se om det gett något resultat.  
Tänker bädda ner mig i soffan med en bok nu och njuta av den sista ledigheten.
 
Hoppas ni därute i världen har det så bra som det bara går!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0