Hej 2013!

Igår, den allra sista dagen av gamla 2012, år vi supergod mat tillagad av maken. 
Förrätten räkcocktail (fast den gjorde jag)
Varmrätten oxfilé med hasselbackspotatis och en grymt god svampsås. Till det parmalindad sparris och bea.
Och den underbara panna cottan med björnbärssås. Till det en liten espresso.
 
 
Och så här såg jag ut i hallmörkret på väg ut med hunden :)
Vi gick ut och skålade in tolvslaget med skumpa samtidigt som vi tittade på alla andras fyrverkerier. Det är ju jättevackert, men oj så snabbt hundralapparna flyger där!
 
Idag, den allra första dagen av ett alldeles nytt 2013, var det dags att säga hej då till gamla ovanor. Från och med nu består frukost, lunch och middag av detta:
 
 
Det är rivstart innan andra dieter tar över. Nu är det andra bullar än kanelbullar som gäller! Det är slut på kolhydratfrosseri nu. Förutom maten (eller frånvaron av den) så kommer det förhoppningsvis att bli daglig rörelseaktivitet. 
Idag bestod rörelsen av en timmes stavgång tillsammans med lilla vovven. Eftersom jag inte har någon våg så är det måttbandet som får visa resultat - som jag verkligen hoppas kommer!
 
Nej, nu är det dags för en kopp te tror jag. Såna livsnödvändigheter drar man inte in på!
 
God fortsättning på det nya året och kram på er!
Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0