Mixad lördag

En härlig dag med många av mina favoritaktiviter har det varit so far. Lite sovmorgon, lång frukost och sedan iväg till samhället. 
Började med barnklädsloppis i det gamla samlingshuset/biografen. Hur mycket som helst, jättebilligt. Kom därifrån med en kasse toppenfina kläder till barnbarnet för endast 80 kronor!
Byxor, t-shirts, klänning, tröja och kofta som extrakläder hos mormor;)
 
Åkte vidare till en arbetskompis och hämtade en uteleksaksspis som blivit över. Nu kan lilla barnbarnet leka med sand och vatten hur mycket som helst härute!
 
Sen till mitt favorithängställe biblioteket. Blev några tidningar som vanligt, plus några böcker som inte gick att motstå...
 
Idag var det invigning av ortens nya bibliotek med celebert besök därtill. Katerina Janouch kom och pratade till en liten skara. Oj, så bra hon berättade om sitt författarskap och sin bakgrund! Eftersom jag läst nästan allt hon skrivit kände jag igen så mycket hon sa. Hon berättade mycket om varifrån idéerna kommit till det som sedan blivit storsäljare. Jättetrevlig kvinna som dessutom tillbringat mycket tid här i Roslagen, både som barn och senare med egen familj.
Katerina hade försäljning och boksignering efteråt. Jag har eller har lånat många av hennes böcker, men barnböckerna var nya för mig. Köpte en barnbok med tre berättelser i en:
 
 och fick den signerad till lilla barnbarnet:
 
Efter biblan blev det hemfärd och en kopp kaffe innan jag och vovven gick upp till ett annat favoritställe, skogen:
 
Här kan man verkligen andas ut och få ny energi. Att bara ströva omkring utan mål är så skönt. Mira fick gå kopplad och leda vägen. Det blev en hel del stopp vid kvarvarande blåbär... Vi höll oss ganska nära ytterkanten av skogen för längre in är det så uppbökat av vildsvin, vilket är helt nytt här i skogen. Matte är lite ängslig av sig och håller sig gärna borta från dem...
Eftersom det småduggat hela dagen blev det invigning av de nya gummistövlarna! De gamla försvann mystiskt under lägerdagarna med skolan...
 
Ett inköp till blev det också idag, väl använda pengar tycker jag:
Köper nytt varje år. Den här gången är designen av systrarna som driver Dagmar, svenskor som börjar bli kända kläddesigners med fina värderingar.
 
Nu fixar maken middag och jag kopplar av i fåtöljen. Kanske ska man göra ett ryck och hjälpa till i köket?
 
Hoppas ni får en mysig lördagskväll i stugorna!
Kram Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0