Guldpromenad och jobb

Ja, så har min dag sett ut. Hade massor av jobb med mig hem igår, så idag har det mest varit stillasittande. Men jag måste ju jaga mina steg, så vovven och jag gick iväg söderut längs banvallen. Bland guldiga löv traskade vi:
 
 
 
Ja, det är vackert ute nu!
 
Fint är också alla dessa vildäppelträd jag stöter på:
Tyvärr hänger de finaste äpplena för högt upp!
Men jag har ju å andra sidan en hel kasse med äpplen som jag fått av en snäll arbetskamrat:)
 
Väl hemma fortsatte jag läsa en stund i boken Holes, eller Ett hål om dagen, som den heter på svenska. Handlar om ingenting och allting, en hel massa reflektioner om oss människor!
 
Efter att ha jobbat nästan hela dagen med planering inför nästa veckas tema samt att skriva omdömen om alla mina elever, då har jag förtjänat det här:
En elev har en pappa som är vinmakare och när han besökte skolan igår bjöd han oss lärare på varsin flaska. Snällt, eller hur? Eller var det en muta? Hmmm...
 
Sitter i soffan efter att ha släppt jobbet och funderar på min ensamma middag. Maken o sonen är hos svärisarna och lagar en kraschad dator, så det blir ensamätande. Kanske lite pasta och parmesan? Jo, det blir det nog. Dags att sätta igång, so long!
 
Ha en mysig kväll önskar 
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0