Så himla nöjd!

Jag har sprungit mitt första lopp ever och är så meganöjd så det är inte sant! Jag, som tog mina första frivilliga löpsteg förra sommaren, har genomfört Vårruset och är alldeles rusig av glädje! Det hade jag aldrig kunnat tro om mig själv förut, men nu är det sant och jag längtar redan till nästa lopp:)
Jag sprang med ett lag från äldsta dotterns jobb och det var ju också trevligt:)
Efter loppet fick vi picknick-påse med god mat o choklad, toppen.
Min fantastiska förstagångstid på 5 km var 36 minuter och jag var inte ens trött. Jag hade fått en mycket bättre tid om alla de som bestämmer sig för att gå runt håller sig till regeln att gå till höger och springa till vänster. Nu gick ju folk i bredd och pratade om ditten o datten så man fick leta efter en öppning för att springa om. Dessutom gick det inte att börja springa från start eftersom det var så tjockt med folk, idag var det över 18 000 startande i sju olika grupper. Otroligt.
Uppvärmning i ett folkhav!
Ja, det här var en jättekul kväll och jag kommer definitivt fortsätta springa. Kanske blir det Tjejmilen nästa?
Nu är det dags att ta itu med andra uppgifter, det blir nattjobb med rättning ikväll. Men det är det värt ;)
Sov gott där ute, det kommer jag att göra när jag väl får hoppa i säng!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0